Τετάρτη, 17 Αυγούστου 2016

10 Μαθήματα Contact Improvisation από τον Όλυμπο




1.    To πρώτο μάθημα στο Contact Improvisation είναι να μάθεις να βγαίνεις έξω από τον κάθετο άξονα σου και να αισθάνεσαι σίγουρος εκεί, βρίσκοντας στήριξη στο σώμα του άλλου. Ο καλύτερος τρόπος εκτός μαθήματος για να το σωματοποιήσεις; μια ώρα στο τελικό ανέβασμα για τον Μύτικα, εκεί δεν μπορείς παρά να είσαι εκτός, το στήθος σου και η πλάτη σου έχουν για στήριγμα μόνο το σώμα του βουνού. Ακόμα και σε κάποια στιγμή που διάλεξα λάθος διαδρομή και πήγα από σαθρό έδαφος έτοιμο να διαλυθεί και τα κομματάκια του σπασμένα να εξανεμιστούμε, το αγκάλιασα με το σώμα μου, άφησα όλο το βάρος μου σε αυτό, απαραίτητο για να γίνει συμπαγές με αντάλλαγμα να με κρατήσει και με κράτησε.

2.    Στο Contact Improvisation όπως και στο βουνό η απόλαυση είναι εκεί ψηλά, καλά περνάμε κάτω στο καταφύγιο του μαλακού χώματος του οροπέδιου των Μουσών αλλά η ενόραση που δίνει το ξεθάρρεμα είναι πάνω από τα σύννεφα.




3.    Ανεβαίνοντας μαζί με το βουνό όπως και με το σώμα του άλλου, οι λειτουργίες των επονομαζόμενων somatics, δηλαδή της σχέσης των συστημάτων του σώματος με την κινητική και πνευματική κατάσταση μας, είναι ξεκάθαρες. Ο συνηθέστερος τρόπος εισόδου στα jam είναι στα τέσσερα, με την homolateral κίνηση, ίδια και στην ανάβαση. Με τον ίδιο τρόπο στο τζαμ και στον Όλυμπο, χρησιμοποιείς το δέρμα και το σκελετικό σύστημα για να βρουν και να επωφεληθούν από κάθε μικρή εξοχή η οποία προσφέρεται από τον βράχο ή το σώμα του άλλου. Το αρτηριακό σύστημα εναλλάσσοντας πράξη και παύση σε σπρώχνει από το κέντρο προς τα άκρα σου να γίνεις ένα με το περιβάλλον, ως την κορυφή, όπου το κυτταρικό σύστημα θα κυριαρχήσει καθώς θα νιώθεις ένα κύτταρο με όλο τον κόσμο, 360 μοίρες ελεύθερος ολόγυρα σου.

4.    Στο contact όπως και στο βουνό η σωστή ενδυμασία βοηθάει, μόνο που είναι ακριβώς αντίθετες, στο contact χαλαρά ρούχα για να αισθάνεσαι ακόμα και την μετατόπιση του υφάσματος, στο βουνό γερά παπούτσια για να σε κρατήσουν ακόμα και από μια μυτούλα που προεξέχει.  
       

5.    Στο βουνό όπως και στο contact το βάρος των ανέσεων ή των φιλοδοξιών κοστίζει, δεν φορτώνουμε το back pack με περιττά όπως  δεν προσπαθούμε να μοιάσουμε με άλλους και να σηκώνουμε ανθρώπους που είναι βαρύτεροι απ’ όσο μπορούμε.

6.    Στο Contact και στην ανάβαση, οποιοσδήποτε ανεξαρτήτως ηλικίας και εξειδίκευσης μπορεί να οδηγήσει, στην τελική ανάβαση όταν μας είχε τυλίξει το σύννεφο και η ομίχλη και δεν βλέπαμε τίποτα, μας οδήγησε η κυρια Βασιλική μια 60 χρονη με κατάστημα ψιλικών στην Κατερίνη.

7.    Ξεκινήσαμε τέσσερις, μαζί με τον Ευάγγελο και την Μιράντα, στην κορυφή φτάσαμε εννιά, στο βουνό και στο contact και να προσπαθήσεις δεν μπορείς να είσαι μόνος.

8.    Στο βουνό δεν συναντάς κακούς ανθρώπους, το βουνό καθαρίζει, επιλέγει, όπως είπε και η κυρία Βασιλική κανείς κακός δεν ανεβαίνει “τι να κάνω εκεί δεν έχει κέρδος”.
     Τα τέσσερα καταφύγια δεν συναγωνίζονται, οι θέσεις τους στον χώρο είναι καθαρές, δεν παριστάνουν κάτι άλλο, δεν ξαναγράφουν με ψιθύρους την ιστορία, του Κάκκαλου του παλιότερου ορειβάτη, είναι από την ριψοκίνδυνη μεριά, μοιάζει αλλά δεν είναι γέρικο, φτιαγμένο ιδιοχείρως, στους τοίχους του υπάρχει η ιστορία του βουνού, η ζεστασιά του είναι οι άνθρωποι του οι οποίοι είναι ενεργοί, προσφέρουν και διεκδικούν να έχεις προσωπική σχέση μαζί τους, στου Αποστολίδη φτιαγμένο λίγο αργότερα είναι πιο άνετα με πολυκοσμία, ο Ζολώτας είναι μια καλή και σωστή επιχείρηση για αυτούς που θέλουν ανέσεις και ασφάλεια και η Πετρόστρουγκα είναι το μάτι που κοιτάζει λοξά από ψηλά.

9.    Προτιμώ το βουνό από την θάλασσα, προτιμώ τον αυτοσχεδιασμό και το contact από τον σύγχρονο χορό με την θάλασσα των αντιπαλευόμενων τεχνικών. Απέναντι στον κίνδυνο είτε είναι η πτώση ή η ματιά του θεατή, το βουνό είναι σύντροφος που θα σε στηρίξει ενώ η θάλασσα της σκηνής θα σε ρουφήξει σε μια δίνη βαθειών και άγνωστων φιλοδοξιών. Άμα πέσεις στο βουνό θα σε βρουν και θα βάλουν σε ένα βράχο ή σε ένα δέντρο το όνομα σου ενώ στην θάλασσα θα πας αδιάβαστος και άγραφος, ποιος θυμάται χορογράφους που δεν κατάφεραν να συνεχίσουν να χορογραφούν;

10.  Όπως το Contact Improvisation είναι μεταφορά της ζωής, έτσι και η ανάβαση είναι αναστοχασμός. Ανάμεσα στα δέντρα του δάσους, τα οποία υπήρχαν πριν γεννηθώ, έπιασα τον εαυτό μου να σκέφτεται τον παππού μου.
     Να! ο παππούς βοσκός, που κοιτάζει από το βουνό ψηλά τον κάμπο κάτω, αποφασίζει και κατεβαίνει στα πιο χαμηλά αλλά δεν γίνεται γεωργός, κάτι που σε κλείνει, κοίταζε πιό πέρα, μετά πάει στην Αμερική. Εκεί όμως σταματάει να κοιτάζει μακριά, γυρνάει πίσω στο χωριό του. Τι έγινε; που; πως; μετρήθηκε και αποφάσισε το τελικό μεγεθος της ζωής του; 


Θέλω να κάνω ένα jam στον Όλυμπο, δεν θα είναι recreational όπως είναι συνήθως τα φεστιβάλ contact και τα τζαμ όπου πάνε να κάνουν διακοπές κάνοντας και contact, βολεμένοι στις συνήθειες τους αλλά ένα τζάμ καθαρκτήριο: για την αντοχή 3 ώρες μέχρι το πρώτο καταφύγιο, άλλες 3 μέχρι το οροπέδιο των Μουσών όπου θα μείνουμε, 317 μέτρα κάτω από τον τελικό φόβο του ανεβάσματος στα σύννεφα. 
Τι χορούς θα κάνουμε μετά, μόλις κατέβουμε;


Γενέθλια στο καταφύγιο Πετρόστρουγκα


Το κείμενο ήταν για το πως να επιβιώσετε στον Όλυμπο, για το Contact Improvisation θα πρέπει να κάνετε μαθήματα, από το Σεπτέμβρη.