Τετάρτη, 15 Ιανουαρίου 2014

Jam Καζαμίας και η πίτα που κανείς δεν μπορούσε να κόψει



         ΚΑΖΑΜΙΑΣ 2014



•  το 2014 θα συμβεί κάτι σπάνιο, κανείς χορογράφος δεν θα καταγγείλει οποιονδήποτε συνάδελφό του στο τμήμα επιχορηγήσεων του Υπουργείου Πολιτισμού, για τον απλό λόγο ότι δεν θα βρίσκει κανέναν στο γνωστό γραφείο Διεύθυνση Χορού” στον δεύτερο όροφο, δεν θα υπάρχει δεύτερος όροφος, δεν θα υπάρχει καν το κτίριο στο νούμερο 6 στην οδό Σαριπόλου, κανείς δεν θα θυμάται καν ότι υπήρξε ένα Υπουργείο Πολιτισμού.

•  Τον Ιανουάριο του 2014 ανακοινώνονται 365 νέα φεστιβάλ νέων καλλιτεχνών με ονομασίες όπως Ρε-Dance, GUS, Frieze, όπου όλοι, συμμετέχοντες καλλιτέχνες, βοηθοί παραγωγής, εθελοντές, δεν λαμβάνουν καμιά αμοιβή από τα προγράμματα της ΕΕ με τα οποία πραγματοποιούνται, εξαίρεση αποτελούν μόνο οι οργανωτές, αυτοί που έγραψαν την αίτηση και οι πανταχού παρόντες συνδικαλισμένοι τεχνικοί.

•  Τον Φεβρουάριο του 2014 αστυνομικοί εισβάλλουν ξανά στο Εμπρός και συλλαμβάνουν αυτήν τη φορά δύο χορεύτριες, μια που έκανε Contact μόνη της και μια που έγραφε την πτυχιακή της με θέμα την πρώτη. Οι αστυνομικοί μόλις το αντιλαμβάνονται τις αφήνουν αμέσως ελεύθερες, είναι γνωστό σε όλους ότι ο χορός δεν έχει καμιά σχέση με την πολιτική και η κοινωνία θα αλλάξει μόνον όταν κάθε χορευτής καλυτερέψει τον εαυτό του και την τεχνική του. Mε την απελευθέρωση τους αποφεύγεται και το ρεζίλι να μην εμφανιστεί κανένας άνθρωπος του χορού στο πιθανό κάλεσμα στήριξης των συλληφθέντων στα δικαστήρια της Ευελπιδων.

•  Τον Μάρτιο του 2014 στις Απόκριες θα ντυθώ χορευτής αλλά δεν θα γελάω και δεν θα είμαι μασκαράς

•  Το 2014, την 1η Απριλίου, θα φτιαχτεί σύλλογος μαθητών ανωτέρων επαγγελματικών σχολών χορού. 

•  Τον Μάιο του 2014 στην πορεία της Πρωτομαγιάς το συνεργατικό στούντιο κατεβαίνει με αυτόνομο μπλοκ, το οποίο είναι πολυαριθμότερο αυτού της νεολαίας Σύριζα και υπολείπεται αυτού της ΑΚ αφότου ζητήθηκε οι συμμετέχοντες να επιλέξουν ανάμεσα στο Πολιτικό Θέατρο και το Θέατρο της Πολιτικής. 

     Στις 17 Μαΐου, Διεθνή Ημέρα κατά της Ομοφοβίας και της Τρανσφοβίας γίνεται ο πρώτος γάμος μεταξύ Έλληνα χορευτή και Ελληνίδας χορεύτριας. Ο γάμος επιδοτείται από τον Μητροπολίτη Ανθιμο και το τμήμα χορού της Χρυσής Αυγής (ξέρετε αυτούς που οργάνωσαν πέρυσι το δωρεάν σεμινάριο των DV 8 μόνο για Έλληνες και πολλοί έτρεξαν να συμμετάσχουν...) 

•  Τον Ιούνιο του 2014 ο Δήμος Αθηναίων μετά από επανειλημμένες καταγγελίες του ΣΩΠΑ (σωματείου πατωματζήδων) κλείνει όλα τα στούντιο χορού διότι δεν είχαν μόνιμο πατωματζή για τη συντήρηση των πατωμάτων τους, με προφανές αποτέλεσμα να διακυβεύεται η ασφάλεια των πατουσών, πράγμα για το οποίο ο Δήμαρχος Γ. Καμίνης ενδιαφέρεται προσωπικά όπως δήλωσε στην προεκλογική του ομιλία πριν από τις δημοτικές εκλογές.

•  το 2014 τον Ιούλιο, μετά το τέλος της παράστασής της, συλλαμβάνεται η πρώτη Ελληνίδα χορογράφος κατηγορούμενη για πλαστοπροσωπία, καθώς είχε αλλάξει το όνομά της, είχε κάνει πλαστική και είχε παρουσιάσει την παλιά χορογραφία από τις εξετάσεις του 2ου έτους στην σχολή της σαν πετυχημένη παράσταση στην Ευρώπη. Απολογούμενη είπε ότι ήταν ο μοναδικός τρόπος για να την επιλέξουν στο Φεστιβάλ Αθηνών.

•  Το καλοκαίρι του 2014, όπου και να πάω διακοπές, θα υπάρχει και ένα σεμινάριο χορού με το γνωστό μάθημα χορογραφημένων χαμηλών πτήσεων και απλοϊκών ασκήσεων contact improvisation

•  τον Οκτώβρη του 2014 καθώς το 99% των αποφοίτων της Κρατικής θα χορεύουν στην κεντρική Ευρώπη, μια νέα λέξη εμφανίζεται στη Γερμανική γλώσσα «Γκρηχεντανσερμπάιτερ». Παρ' όλα αυτά εξακολουθούν να αντιμετωπίζονται με καχυποψία από τους ιδιοκτήτες όταν ψάχνουν να νοικιάσουν δωμάτια στις συνεχείς μετακινήσεις τους από πόλη σε πόλη της Ευρώπης.

•  Τον Νοέμβριο o πρόεδρος της Λυρικής ανακοινώνει νέα εξόρμηση προς τον απλό κόσμο, με παραστάσεις όπερας έξω από κέντρα κράτησης μεταναστών, σε γηροκομεία για χορευτές, στην γιορτή της αστυνομίας, σε πανηγύρια της Αγ. Βαρβάρας στο Μενίδι, στην Ευριπίδου την ώρα που μοιράζεται το συσσίτιο, στην οδό Ζήνωνος την ώρα που φουλάρουν τα σηματοδοτούμενα με νέον στούντιο. 

•  Το 2014 η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών θα οργανώσει ΚΑΙ Contact Improvisation jam, το οποίο θα το διευθύνει κοπέλα που είχε παρακολουθήσει ένα jam μια φορά στην Αγγλία και έκανε μια εργασία στο τοπικό πανεπιστήμιο γι' αυτό το θέμα και θα συμμετέχουν 365 που αρνούνται πεισματικά να κάνουν οποιοδήποτε μάθημα Contact. 



(συμπληρώστε ελεύθερα με τις δικές σας προβλέψεις στα σχόλια)



Όλα αυτά θα συμβούν, εκεί έξω, διότι στο Συνεργατικό στούντιο 
σε όλο το 2014

•  κανένας δεν θα πέφτει, μόνος του,

•  το 2014 το κέντρο μας θα είναι παντού

•  το 2014 το άγγιγμά μας δεν θα ζεσταίνει αλλά θα πυροδοτεί 

•  το 2014 οι άνθρωποι δεν θα κάνουν χορό για να αδυνατίσουν αλλά για να δυναμώσουν το πνεύμα τους

•  το 2014 οι άνθρωποι θα θυμούνται τους πιο περίπλοκους συνδυασμούς βημάτων-στροφών-αλμάτων στη ζωή

•  το 2014 θα ζεσταινόμαστε διαβάζοντας φιλοσοφία και οι φιλόσοφοι θα βγάζουν βιβλία μόνο με εικόνες χορού

•  το 2014 χορό θα κάνουμε για να ζεσταινόμαστε πριν τις πορείες

•  το 2014 ο χορός μας θα ξαναβαφτίσει τις λέξεις

•  το 2014 θα ερωτευόμαστε ξανά και ξανά το ίδιο μικρό βήμα

•  το 2014 δεν θα φοβόμαστε από πριν για το μετά και θα πέφτουμε στους χορούς μας με λύσσα μεγάλη

•  το 2014 στις 13 Αυγούστου στα γενέθλιά μου τα κεράκια της τούρτας θα είναι όσοι και οι υπέροχοι συνεργάτες στο στούντιο

•  το 2014 μια νέα τεχνική χορού θα επιβληθεί the Non-Rehearsed Dance

•  το 2014 δεν θα υπάρχει ο παλιός διαχωρισμός: «Χορευτές Μπαλέτου» και «Χορευτές Σύγχρονου». Ο νέος διαχωρισμός, αντίστοιχος με την εποχή του εμφυλίου που ζούμε, θα είναι «Χορευτές που χορεύουν για το κοινό ιδρυμάτων με σχέσεις με τη μνημονιακή ολιγαρχία» και «Χορευτές που χορεύουν για (και με) ένα κοινό αποτελούμενο από συντρόφους»



Το 2014 αρχίζει στο Συνεργατικό στούντιο με το πρώτο jam της χρονιάς,

την Κυριακή 19 Ιανουαρίου στις 8 μ.μ.



Αυτήν τη φορά θα εξερευνήσουμε αν μια σύντομη παράσταση και μια συναυλία από τους μουσικούς μας Χρήστο Ροζάκη, Μανούσο Κλαπάκη, Λευτέρη Ανδριώτη, Γιώργο Ταμιωλάκη, μπορούν να σας προσκαλέσουν να σηκωθείτε να χορέψετε.

Κάπου στη μέση του αναπόφευκτου jam, των απρόσκλητων μουσικών, των αλμάτων, των επαφών, της κουβέντας, των φαγητών που θα φέρουμε όλοι, θα προσπαθήσουμε να κόψουμε όλοι μαζί και να μοιραστούμε την πίτα (με δώρο Contact Improvisation).